• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
0

بی تفاوتی بیمه مرکزی به جان کارکنان ساختمان قدیمی اش؟

  • کد خبر : 13584
  • 26 اردیبهشت 1403 - 16:58
بی تفاوتی بیمه مرکزی به جان کارکنان ساختمان قدیمی اش؟
آن طور که اسناد این ساختمان فرسوده نشان می‌دهد، دو شرکت معتبر ساختمانی در پی ارزیابی‌های دقیق از ساختمان پیشین بیمه مرکزی در مجاورت خیابان ناهید شرقی، تاکید کرده بودند که این ساختمان نه تنها ایمنی لازم را ندارد، بلکه قابل بازسازی و یا ایمن‌سازی هم نیست و باید به سرعت تخلیه شود.

به گزارش اقتصادران، اسنادی که به دست خبرنگار رویداد۲۴ رسیده‌اند نشان می‌دهند که ساختمان پیشین بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۸ گواهی «عدم صلاحیت ایمنی» دریافت کرده است اما هنوز این ساختمان را تخلیه نکرده است.

علی‌رغم این این هشدارها، حتی پس از بهره برداری از ساختمان جدید بیمه مرکزی موسوم به برج بیمه، ساختمان قدیمی نه تنها تخلیه نشده، بلکه در محل آن افرادی مرتبط با بیمه مرکزی مستقر شده و به فعالیت اداری مشغول‌اند.

تاییدیه ایمنی یکی از الزامات اساسی صدور هرگونه بیمه‌نامه برای ساختمان‌ها از جمله بیمه‌نامه آتش‌سوزی است. به طور مثال، در سال ۹۵، زمانی که ساختمان غیرایمن پلاسکو در زمان آتش‌سوزی فروریخت، اهالی ساختمان کویتی‌ها در مجاورت ساختمان پلاسکو برای خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی به شرکت‌های بیمه هجوم آوردند، اما بیمه‌گران با این استدلال که این ساختمان‌ تائیدیه ایمنی ندارد از صدور بیمه‌نامه خودداری می‌کردند. این رویه، حتی از سوی رئیس کل وقت بیمه مرکزی نیز مورد تایید قرار گرفت. اما گویا نهاد ناظر صنعت بیمه، خود را از این رویه مستثنا کرده است. اکنون مشخص شده است که حدود سه سال پس از فروریختن ساختمان پلاسکو، ساختمان پیشین بیمه مرکزی گواهی عدم صلاحیت ایمنی دریافت کرده بوده است.

جالب‌تر اینکه شهرداری هم این ساختمان در فهرست ساختمان‌های پرخطر تهران قرار نداده است. برخی منابع آگاه گمانه‌زنی‌هایی را مطرح ‌کرده‌اند از جمله اینکه این دو نهاد در هیئت‌های مدیره خود افراد مشترکی دارند.

خبرنگار رویداد۲۴ به زودی گزارش‌های دیگری از شرایط ناایمن و خطرناک این ساختمان فرسوده که می‌تواند جان افراد شاغل در آن را به خطر بیاندازد منتشر خواهد کرد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
اما و اگرهای تسهیلات بانکی واسطه ای
لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=13584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها