• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1
کارشناس بازار سرمایه:

چه بر سر بورس آورده‌اید که مردم حاضرند پول خود را به هیچ و پوچ بدهند اما به شرکت های بورسی نه!

  • کد خبر : 14933
  • 17 خرداد 1403 - 9:32
چه بر سر بورس آورده‌اید که مردم حاضرند پول خود را به هیچ و پوچ بدهند اما به شرکت های بورسی نه!
زنگ خطر براي ما بورسي‌ها وقتي به صدا در مي‌آيد كه ارزش معاملات نات‌كوين در صرافي‌هاي داخلي به بيش از هزار ميليارد تومان رسيده است، يعني بزرگ‌ترين فاجعه مالي قرن، چه بر سر بورس آورده‌ايد كه مردم حاضرند پول خود را به هيچ و پوچ بدهند ولي شركت‌هاي با پتانسيل‌هاي فوق‌العاده را رها كنند و اسم بورس را مي‌آوري گريزان مي‌شوند!!!

به گزارش اقتصادران، هابیل خاوری در روزنامه تعادل نوشت:

داستان این ارز‌ها چیست؟ ارتباطش با بورس چیست! مسوولان مالی و اقتصادی ما باید کاری بکنند یا خیر؟ یک قاعده عقلانی در علم اقتصاد بیان می‌کند که هیچ شخصی، شخص دیگری را ثروتمند نمی‌کند جز مواقعی که آن شخص از طرف مقابلش منفعتی به مراتب بالاتر ببرد!

حال این منفعت بالاتر در این ارزها و بازی‌های کلیکی بی‌خاصیت چیست که پزشک و معلم و استاد دانشگاه ما را وسوسه کرده است که در تمامی تایم‌های خود گوشی به دست و دیوانه‌وار به گوشی ضربه می‌زند! ساده است، داستان به این موضوع برمی‌گردد که لانچ یک ارز با اقبال زیاد! به همین سادگی.

هر شخصی همین امروز می‌تواند یک ارز دیجیتال بنویسد، ولی در هیچ صرافی پذیرفته و لیست نمی‌شود!!

اما یکی از راه‌هایی که یک ارز دیجیتال می‌تواند بین این همه ارز رنگارنگ بالا بیاید و خودنمایی کند و لیست و قیمت‌گذاری شود، این است که مورد اقبال و استقبال مردم قرار بگیرد و کابران زیادی داشته باشد، استراتژی که اولین‌بار توسط بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفت و جواب هم داد!

داستان ساده است، الان با دادن این سکه‌ها هم تعداد کاربرها را فقط بالا می‌برند! همین! دلسوز مردن جهان نیستند که با ضربه زدن بتوان پولدار شد یا دیگران را پولدار کرد! بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر ارز همستر شده‌اند!
این فاجعه است، در کوچه و بازار همه گوشی به دست و دیوانه‌وار در حال ضربه زدن به صفحه گوشی‌اند!! این افراد در اقتصاد و شرایط پیچیده داخلی و در هم کوبیده شدن بازار‌های مالی داخلی به دنبال سود‌های هزاران دلاری وقت و اینترنت و cpu خود و گوشی‌های‌شان را درگیر می‌کنند!

 

اما بر فرض مثال این ارز لیست شود!! چه اتفاقی می‌افتد!!

در ابتدا بعد از لیست شدن در صرافی خود فاندر این ارز‌ها با عرضه پول قیمت آنها را بالا می‌برد!! چیزی که در ارز‌های مشابه به کرات اتفاق افتاده است.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
تلاش وزیر کار برای نقض حقوق کارگران به نفع دولت!

سوال اینجاست آیا ۲۰ میلیون کاربر یا هر تعدادی که عضو شبکه این ارز‌ها شده‌اند و به خیال خود با گوشی خود در حال ماین کردن هستند که دیوانه‌وار ضربه به گوشی می‌زدند و در خیال خود پولدار شدن را تصور می‌کنند ۱۰۰۰ دلار به دست می‌آورند؟؟ قطعا جواب منفی است؟

چرا می‌گوییم به هر نفر ۱۰۰۰ دلار نمی‌رسد، چراکه در این صورت باید مارکت کپ این ارز ۲۰ میلیارد دلار باشد!

اگر این افراد مفهوم مارکت کپ را درک می‌کردند، دیوانه‌وار به گوشی زل نمی‌زدند و پشت سر هم به صفحه گوشی ضربه بزنند، پس تا انتهای ماجرا را بخوانید! ضمنا این مارکت کپ را با مارکت کپ غول‌های بورسی ایران مقایسه کنید!
ضمنا این بازار سمت تقاضایی ندارد و قطعا فقط سمت فروش است، اینجاست که قیمت این ارز‌ها بعد از لیست شدن به شدت افت می‌کند و حتی پول اینترنت و استهلاک cpu گوشی شما هم نمی‌شود.

زمانی که افراد به خیال خود دارند ارز دیجیتال ماین می‌کنند آن هم با گوشی خود و فقط با ضربه زدن به گوشی!! نمی‌دانند که گوشی آنها در این شبکه در حال انجام چه کار‌های پشت پرده دیگری است! این لا متخصصین It باید نظر بدهند یا اینکه این پاداش و سکه‌ای که داده می‌شود بابت انجام کار‌های دیگری در این شبکه نباشد!!

فقط می‌توان گفت مردم عادی وسیله‌ای برای مالک این ارز شده‌اند والسلام. دلم به حال افرادی می‌سوزد که برای مبلغی اندک وقت و کار و زندگی خود را تباه می‌کنند.

اولین قاعده جلب اعتماد سود دادن به نفرات اول است تا طعمه‌های بعدی راحت‌تر به قلاب بیفتند، به شخصه هیچ ارزشی برای این مدل بیزینس‌ها قائل نیستم.

‌ای کاش مسوولان بازار سرمایه ما اعتماد مردم را از بازار سرمایه سلب نمی‌کردند و سخن آخر اینکه هر جا به شما وعده ثروتمند شدن دادند، بدانید که قرار است شخص دیگری به واسطه شما ثروتمند شود و شما فقط وسیله‌اید، همانند اساتید پکیج‌فروش و سیگنال‌فروش بورس خودمان.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
وزارت کار از انجام مسئولیتهای اجتماعی خود ناتوان است!

زنگ خطر برای ما بورسی‌ها وقتی به صدا در می‌آید که ارزش معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است، یعنی بزرگ‌ترین فاجعه مالی قرن، چه بر سر بورس آورده‌اید که مردم حاضرند پول خود را به هیچ و پوچ بدهند ولی شرکت‌های با پتانسیل‌های فوق‌العاده را رها کنند و اسم بورس را می‌آوری گریزان می‌شوند!!!

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=14933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها