• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
1

پزشکیان می تواند ضربه سهمگین روحانی و رئیسی به بورس را جبران کند؟

  • کد خبر : 1937428
  • 21 تیر 1403 - 11:00
پزشکیان می تواند ضربه سهمگین روحانی و رئیسی به بورس را جبران کند؟
بورس تمام اين سختي‌ها و بحران را پشت سر گذاشته تا مجدد به آرامش برسد و روزهاي خوبي براي سهامداران رقم بزند و اكنون از دولت چهاردهم انتظار مي‌رود كه يكي از اولويت‌هاي خود را بورس قرار دهد و شرايط رشد دوباره را در اين بازار فراهم كند.

به گزارش اقتصادران، رقیه ندایی نوشت:

بازار سرمایه در اولین روز کاری با سبزپوشی شروع به کار کرد و این روند را به دومین روز کاری خود نیز انتقال داد؛ اما از روز دوشنبه همه‌ چیز تغییر کرد و بازار سرمایه با سرخ‌پوشی ادامه‌دار همراه شد و به نوعی بازار سرمایه تاثیر رییس جدید را نادیده گرفت. در زمان مناظرات تنها کاندیدی که وعده‌های بورسی‌اش توسط اهالی بازار سهام دیده شد، مسعود پزشکیان بود. پزشکیان در مناظره خود وعده می‌دهد که ثبات و آرامش را به دنیای بورس برگرداند و تاکید می‌کند و می‌گوید: کسری بودجه دولت را از بورس تامین نخواهیم کرد.

اگر دولت دخالت خود را کاهش دهد، این ثبات بازخواهد گشت. حل مشکل بورس یک نسخه ساده نیست و تحریم‌ها هم در این زمینه تاثیرگذار است. دقیقا مساله همین است وعده ترمیم سه روزه بورس و جبران زیان سهامداران در کوتاه‌مدت یک خیال به حساب می‌آید؛ چراکه بورس از سال ۹۹ تا به امروز ریزش‌های سنگینی را تجربه کرده که هر یک از این ریزش‌ها و سقوط‌ها داستان خاص خود را دارد و اغلب با تصمیم‌گیری‌های یک‌شبه در بازار سهام رقم خورده است. اینکه یک مسوولی قول دهد وضعیت بورس در سه روز یا سه ماه جبران می‌شود یک خیال خام است و باید حداقل شش ماه به بازار فرصت داد تا با شرایط جدید خود را تطبیق دهد و پس از آن آرام آرام روند رو به بالا بگیرد و زیان‌های گذشته را جبران کند که ممکن است این روند یک تا سه سال زمانبر باشد؛ چراکه همه ‌چیز به تصمیم مسوولان مربوطه بستگی دارد.

نکته قابل توجه در خصوص دولت جدید اینجاست که تاکید کرده از بورس تامین مالی نخواهد کرد و این بازار را به عنوان یک درآمد برای خود نخواهد دید. متاسفانه دو دولت قبلی بورس را یک بازار مولد برای جبران زیان کسری بودجه می‌دیدند و با برداشت نقدینگی‌های بسیار سنگین از بازار باعث شدند که شاهد سقوط تمامی اعداد باشیم. اگر دولت چهاردهم همان‌طور که اعلام کرده به بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد نگاه کرد همه ‌چیز آرام آرام می‌تواند به روند طبیعی خود بازگردد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
"ریال دیجیتال" از کی اجرایی می شود؟

بورس تهران از دولت دوازدهم و سیزدهم ضربه‌های بسیار زیادی خورده است؛ خصوصا دولت سیزدهم که وعده ترمیم بورس داده بود و هر چند وقت یک‌بار با مصوبه‌ای چند ‌بندی قصد حمایت از بازار سهام را داشت که تمامی این مصوبه‌ها پس از گذشت چند روز یا چند هفته به بن‌بست می‌خورد و برای سهامداران چیزی جز زیان باقی نمی‌ماند و در صحبت نیز اعلام می‌کردند که شرایط بورس نسبت به گذشته بهتر شده است، اما اعداد و اراقام چیز دیگری را بیان می‌کرد. بورس تمام این سختی‌ها و بحران را پشت سر گذاشته تا مجدد به آرامش برسد و روزهای خوبی برای سهامداران رقم بزند و اکنون از دولت چهاردهم انتظار می‌رود که یکی از اولویت‌های خود را بورس قرار دهد و شرایط رشد دوباره را در این بازار فراهم کند.

لینک کوتاه : https://www.eghtesadran.com/?p=1937428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها